אל תקחו דוגמא מניהול ועד בית תל אביב

וועדי בית רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בשאלה האם לשכור שירותי חברת ניהול או לא. לפניכם רשימת יתרונות להעסקת חברת ניהול, וההבדלים בין ניהול ועד בית תל אביב ממקומות אחרים.

שתף תוכן זה


חברות המעניקות שירותי ניהול מבנה וניהול ועד בית הפכו למבוקשות בשנים האחרונות, בעיקר מחוץ לתל אביב אך גם בתוכה. יותר ויותר בניינים משותפים פונים לחברות הניהול השונות ומסתייעים בשירותיהן, בעיקר בבניינים חדשים ורבי קומות, וועדי בית רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בשאלה האם לשכור שירותי חברת ניהול או לא. לפניכם רשימת יתרונות להעסקת חברת ניהול, וההבדלים בין ניהול ועד בית תל אביב ממקומות אחרים. 
 

יש או אין צורך בניהול חיצוני

 
לא תמיד יש צורך בניהול ועד בית חיצוני, הדורש גם השקעה כלכלית, כמובן, אך פעמים רבות דווקא העסקת חברת ניהול חיצונית יכולה לפתור הרבה מאוד בעיות. המקרים בהם חברת ניהול יכולה לשפר את התנהלות הבניין ולהעלות את רמת החיים של הדיירים הם רבים. לדוגמא:
  • כאשר איש אינו מעוניין לנהל את ועד הבית או להיות חבר בו, מצב העלול להביא להזנחה, לאי נוחות רבה לדיירי הבניין, ובסופו של דבר עלול הביא לעזיבת הדיירים ולירידה בערך הדירות. 
  • כאשר מדובר בבניין רב קומות ורב דירות, ניהול הועד הופך לעניין מורכב ביותר. הצורך התמידי לגשר בין פערים, ניהול סכומי כסף גדולים ואיסוף הכספים מכל הדיירים, טיפול בבעיות שוטפות ועוד, מצריך לא רק ועד רחב ומרובה חברים, אלא גם התמצאות בחוקים הקשורים לניהול בתים משותפים, ידע בסיסי לפחות בניהול חשבונות ועוד. 
  • כאשר יש סכסוכי שכנים תכופים ורבים, בעיקר אם הם נעים סביב התנהלות הבניין המשותף. במצב כזה הועד צריך להתנהל גם כמגשר, ולעיתים גם חברי הועד נגררים לסכסוכים אלה. 
  • אם הועד הקיים אינו מצליח לגבות את כל הכספים מהשכנים, אם ישנם אי סדרים בהתנהלות הכספית, אם אין שקיפות בעבודת הועד, אם קיימים חובות של ועד הבית לגורמים חיצוניים, אם חברי הועד נעדרי כישורים בין-אישיים הדרושים לתפקיד או אם ישנם ליקויים נוספים בתפקודו. 

ניהול ועד בית תל אביב – היוצא מן הכלל

 
כפי שציינו בתחילה, בתל אביב, ובערים נוספות בארץ, עדיין ישנם בניינים ישנים, נמוכי קומות, בהם אין דיירים רבים, ובמקרים רבים מדובר בדיירים המתגוררים בבניין כבר עשרות שנים ומכירים היטב זה את זה ואת התנהלותם המשותפת. במקרים כאלה באמת אין צורך להעביר את ניהול הועד לידי חברת ניהול חיצונית, אלא אם כן איש בבניין אינו מעוניין יותר לקחת על עצמו את תפקיד ראש הועד. בערים המתחדשות, דוגמאת פתח תקווה, יבנה, נתניה, כפר סבא ועוד, ובעצם בשכונות החדשות בכל עיר, ניהול הועד הוא ענין מסובך, כפי שכבר פירטנו, וכדאי לבדוק את האפשרות של העברת ניהול הועד לידי גוף מקצועי חיצוני.
 

מוזמנים להגיב על הכתבה אל תקחו דוגמא מניהול ועד בית תל אביב:

שתף תוכן זה