אחזקת בניינים

אחזקת בניינים כיום הוא צורך חיוני בפרט לבניינים רבי הקומות שוועד הבית כבר לא יכול לנהלם.

שתף תוכן זה


בניגוד לעבר הלא רחוק, אחזקת בניינים, ובפרט הבניינים הגבוהים הפך להיות לנושא הדורש טיפול תשומת לב כמעט יום יומי.

הדבר נובע מכך שהבניינים החדשים מכילים מרכיבים שונים ומסובכים שרק בעלי מקצוע מיומנים יוכלו לטפל בהם.

מערכות כיבוי אש  למשל - מערכות אלו חשובות ביותר ומחייבות בדיקה וטיפול קבוע על ידי בעלי מקצוע. תקלה קטנה במערכת עלולה לגרום נזק רב במקרה של שריפה, לא עלינו. מערכות הספרינקלרים - כנ"ל.

חדרי כושר, טיפול במעליות, שירותי ניקיון, אינטרקום ומערכות טלוויזיה במעגל סגור ועוד. כולם מחייבים השגחה.

גביית כספים - תהליך ארוך ומייגע לגבות מעשרות דיירים את התשלום לוועד. לאחד אין צ'קים היום, השני לא בבית וכן הלאה.

וועד הבית לא מסוגל לעמוד מול כל המטלות הללו. גם אנשי הוועד הם אנשים עובדים ולבלות ערבים שלמים בגבייה או להמתין לטכנאי שיגיע זה כמעט בלתי אפשרי.

לצורך זה קמו חברות לאחזקת בניינים. תפקידם הוא לנהל ולוודא כי הבניין מתופעל ומטופל נכון. חברות אלו יתחזקו את הבניין, אין להם מגע עם השכנים למעט וועד הבית ורק לו הם נשמעים.

לחברות אלו יש בדרך כלל עובדים קבועים שלהם היודעים לטפל בכל המערכות ובמידת הצורך הם בקשר עם חברות מקצועיות לכך תחום ותחום בבניין המשותף.

 אחזקת בניינים

לקראת בחירת חברה לאחזקת בניינים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים

קודם כל וראשית דבר, יש לבצע סקר שוק ולבחור מספר חברות בתחום אחזקת בניינים. ניתן לבדוק בגוגל למשל נתונים על החברה. האם היו עליה תלונות או המלצות.

לאחר מכן להתקשר לחברה ולקבל ממנה נתונים על השירותים שהיא מבצעת. גם אם יש לחברה אתר משלה כדאי לברר טלפונית עם הבעלים את הנתונים מאחר ולא תמיד מה שהאתר מראה זו המציאות.

חברה שמציעה מחיר זול מידי מהמחיר הממוצע בשוק כדאי לבדוק אותה היטב היטב. גם החברה צריכה להרוויח ובמידה והמחירים זולים מדי הדבר יתבטא בתחזוקת הבניין.

חשוב לוודא כי שירותי החברה כוללים כלהלן: 

פיקוח על בעלי המקצוע, עמידה בלוחות הזמנים שהוחלט עליהם מראש, שירותי ניקיון, חשמל, תחזוקה של מעליות, שירותי אינסטלציה, הדברה, חיטוי, אחריות כלפי בדיקות תקופתיות המערבות אנשי מקצוע חיצוניים

כגון: בדיקות מהנדס, תחזוקה של מערכת המשאבות האחריות על לחץ המים וכל הקשור לבניין המשותף שלכם, כולל פתרון בעיות ותקלות שאינן צפויות מראש, כמו פיצוץ של צנרת וכולי.

רק לאחר שהחלטתם על החברה שאיתה תרצו להתקשר קיבעו פגישה עם הבעלים ולא עם סוכן החברה.

בהסכם עם החברה סכמו בדיוק את כל חובות החברה, תשלומים המגיעים להם ועל 3 חודשי ניסיון עם אופציה להארכה. כך תוכלו לקבל תוך תקופה קצרה את הרושם הנכון על יכולות החברה והאם היא עומדת בתנאי החוזה.

ועוד נקודה חשובה. את הצ'קים רשמו למוטב בלבד. זה לא בריא לאפשר להם להיכנס לחשבון הבנק של הוועד לצורך התשלומים ומשיכת כספים.

מוזמנים להגיב על הכתבה אחזקת בניינים:

שתף תוכן זה