5 דרכים למניעת פריצה לבית

הפריצות המרובות לבתים בשנים האחרונות זכו לכותרת מכת מדינה.

שתף תוכן זה


הפריצות המרובות לבתים בשנים האחרונות זכו לכותרת מכת מדינה. בסקר שנערך לאחרונה, הובא כי ביישובים יבנה והוד השרון 1 מכל 3 בתים נפרץ ב-5 השנים האחרונות. לפי הסקר, 16% מהבתים במדינת ישראל נפרצו ב- 5 השנים האחרונות. המספרים כוללים בתוכם סוגים שונים של פריצות, חלקם מסוכנים יותר וחלקם פחות. בעוד שאין אירוע פריצה שניתן להגדיר כאירוע נעים, ניתן ללא ספק להגדיר פריצה בלילה כשדיירי הבית במיטתם, כאירוע מפחיד שבנסיבות שונות עשוי לעלות מדרגה ולהיגרר לאלימות. זאת להבדיל ממקרה של פורץ אלגנטי שבחר להזמין מנעולן בטענה שננעל בחוץ בזמן שאתם שוהים בעבודה.

1. התקנת מערכות אזעקה

יתרונות האזעקה המודרניים כוללים מגוון רחב של חיישנים: גלאי נפח, גלאי תנועה, קווי לייזר לאבטחת חלונות, מצלמות חכמות ועוד. מערכות שונות יאפשרו אפשרויות מגוונות לשליטה, הפעלה, בקרה, צפייה במצלמות דרך האינטרנט, באמצעות הסלולר ועל ידי פנלים יעודיים הפזורים ברחבי הבית. היתרון הגדול של אזעקה יתבטא במקרים בהם הפורץ הזמין מנעולן או מנסה להערים על תורן מהמוקד. כל עוד האזעקה לא נכבית, אמינות הפורץ מוטלת בספק ואתם מקבלים דיווח על האירוע בזמן אמת. 

2. ביתסיטר (House Sitter)

לעומת ארה"ב, שיטה זו אינה מפותחת דייה כשירות בישראל, אך במקרים בהם מדובר בהיעדרות ממושכת עליה יודעים גורמים חיצוניים (חתונות, נסיעות לחו"ל וכו') בהחלט ניתן וכדאי למצוא חבר או שכן אמין שאתם סומכים עליו, להעביר אותו תידרוך על מערכות הבית השונות ובסכום סמלי להרוויח "מאבטח" לנכס. אחרי שהשתמשתם בביתסיטר מומלץ לשנות מיידית את קוד האזעקה, קוד הפתיחה לשער ואת הסיסמא אותה אומרים למוקד עם הפעלת האזעקה.

3. כלב שמירה

חובבי הכלבים שבינכם ודאי יאהבו דרך זו, לפחות עבור אותן עזיבות קצרות את הבית. חשוב לציין שגם כלבים שאינם כלבי שמירה חזקים ומאומנים, יוכלו להוות כוח הרתעה וגורם מפריע לפורץ או מנעולן שאינו מלווה על ידי דמות המוכרת לכלב. אלו מכם שאינם חובבי חיות יוכלו להסתפק בשלט דמה על השער או הדלת. גם אם אינכם מעוניינים לאלף את כלבכם ככלב שמירה או שאינכם מעוניינים לאמץ כלב ייעודי למטרה זו, חשוב לפחות לדאוג לכך שהכלב יאולף לא לאכול מזון מידם של זרים. האינסטינקטים ההגנתיים הטבעיים של הכלב יכולים להיות מספקים, אך לא אם יורעל.

4. הפעלת מכשירים בבית

דרך זו טובה בעיקר למקרים של היעדרות קצרה יחסית מהבית. מלבד השארת אורות דולקים, טלוויזיה פועלת ורדיו מנגן, מומלץ גם להשאיר את הטלפון פתוח. פורצים רבים נוהגים לוודא שהבית אכן ריק לפני פריצתם אליו ולשם כך מתקשרים. הורדת השפורפרת והשארת הטלפון פתוח, יספקו צליל תפוס כאשר הפורץ יצלצל, דבר העשוי לסייע בהרתעתו מביצוע המעשה.

5. חסימת דרכי הגישה לבית 

כל בעל בית צריך לשאול את עצמו לפחות פעם אחת, אם הייתי פורץ כיצד הייתי פורץ לבית הזה. רובנו מודעים לכך שישנן דרכי גישה קלות לביתנו, אך בוחרים להתעלם מכך. דרכי גישה קלות בבתים פרטיים הן לרוב הכניסה מהחצר לסלון או הכניסה מהחנייה אל תוך הבית. גם חלונות נגישים בקומת הקרקע או קומה ראשונה עשויים להוות כלי סיוע ביד הפורץ. השתמשו בפיתרונות חדשניים של סורגים דקורטיביים. ודאו לפני היציאה מהבית שכל הפתחים סגורים ונעולים. פתחים מועדים לפורענות כדאי לאבטח באמצעות מוט עץ שיתקע במסילה ולא יאפשר פתיחת דלתות הזזה. לחילופין ניתן להשיג אצל מנעולן קליפסים מיוחדים לאי פתיחת חלונות ודלתות.

מוזמנים להגיב על הכתבה 5 דרכים למניעת פריצה לבית:

שתף תוכן זה