ניקיון חדר המדרגות – מנקה פרטי או חברה לאחזקת בניינים? המוקד לדייר

חדר הכניסה והמדרגות לא מתנקים מעצמם... יש מי שדואג לזה, ולרוב זה ועד הבית.

שתף תוכן זה


חדר הכניסה והמדרגות לא מתנקים מעצמם... יש מי שדואג לזה, ולרוב זה ועד הבית – שדואג להביא מנקה פרטי אשר מגיע פעם או מספר פעמים בשבוע ומנקה את החללים האלו, או שוכר חברה לאחזקת בניינים אשר דואגת לניקיונות האלו ולעוד לדברים נוספים.

חדר המדרגות והכניסה לבית

חדר המדרגות והכניסה לבית המשותף שלכם, יחד עם החללים המשותפים האחרים של הבניין, הם חלק חשוב מאוד ממנו. רובנו לא שמים לב למקומות האלו כאשר הם נקיים ומריחים טוב ואנחנו פשוט חולפים על פניהם בדרך מן הדירה או אליה, אבל כאשר המדרגות או הכניסה לבית מלוכלכים ומריחים לא טוב – כולנו מיד שמים לב.
אז חדר הכניסה והמדרגות לא מתנקים מעצמם... יש מי שדואג לזה, ולרוב זה ועד הבית – שדואג להביא מנקה פרטי אשר מגיע פעם או מספר פעמים בשבוע ומנקה את החללים האלו, או שוכר חברה לאחזקת בניינים אשר דואגת לניקיונות האלו ולעוד כל מיני דברים.

מנקה פרטי מול חברה לאחזקת בניינים

ההחלטה האם לשכור את שירותיו של מנקה פרטי או של חברה לאחזקת בניינים תלויה בעיקר בשני גורמים עיקריים – הראשון הוא הצרכים שלכם בבניין – האם יש צורך רק במישהו שיגיע פעם בשבוע ויעשה 'ויש' על חדר המדרגות מלמעלה למטה וזהו, או שיש צורך בכמה פעמים בשבוע של ניקיון חדר המדרגות והכניסה והחללים הנוספים בבניין, וכן יעשה דברים נוספים, כמו פוליש לרצפה, ניקיון חדר האשפה, פינוי פחים בבית המשותף וכו'.
הפרמטר השני בהחלטה הוא כמובן התקציב של ועד הבית – אם ועד הבית לא יכול לשלם ממסיו לחברה לאחזקת בניינים אז מן הסתם הוא לא יכול לשכור את שירותיה של חברה כזו. ועד הבית צריך לברר את הצרכים של הבית המשותף שלכם לעומק ולהחליט בהתאם למשאבים של הבניין.

כמה פרמטרים נוספים חשובים בהחלטה

אם נשוב לפסקה הראשונה... מה קורה כאשר המנקה הפרטי שלכם חולה או פשוט לא הגיע לעבודה? הבניין שלכם נשאר מלוכלך. בחברה לאחזקת בניינים מצב כזה לא יכול לקרות – אם מישהו צריך להגיע לנקות אצלכם בבניין והוא חולה, יביאו מישהו אחר במקומו.

דבר שני אשר כדאי שתחשבו עליו ותיקחו בחשבון – אמנם חברה לאחזקת בניינים עשויה להיות יקרה יותר (למרות שאתם מקבלים שירותים רבים יותר), אך קחו בחשבון את עניין הביטוח – אם עובד אצלכם בבניין אדם פרטי עליכם לבטח אותו, ובחברה לאחזקת בניינים אינכם צריכים. זה פרמטר חשוב וצריך לקחת בחשבון שלא מעסיקים אף עובד, קל וחומר את מי ששוטף את חדר המדרגות שלכם, ללא ביטוח.

בין אם החלטתם לקחת מנקה פרטי ובין אם החלטתם לקחת חברה לאחזקת בניינים – מומלץ לעשות סקר ראשוני באינטרנט ולקבל מידע ממספר מנקים או חברות כדי שתוכלו להשוות, וכמובן, כמו בבחירת כל בעל מקצוע אחר שהוא - מומלץ מאוד שתפנו אל חבריכם בבתים המשותפים השכנים לכם ותבקשו המלצותיהם על המנקה או החברה.

 

מוזמנים להגיב על הכתבה ניקיון חדר המדרגות – מנקה פרטי או חברה לאחזקת בניינים? המוקד לדייר:

שתף תוכן זה