סיוד גגות - מדריך קצר לועד הבית

האם סיוד גגות חשוב כל כך. מה ההבדל בין סיוד גגות לבין הלבנת גגות.

שתף תוכן זה


סיוד גגות, מדריך קצר לאתר בנושא וועדי בתים

סיוד הגג לאחר זיפות או איטום שלו היא פעולה הכרחית וחשובה. הניסיון לוותר עליה כדי לחסוך במאמץ או בעלויות עשוי לפגוע בצורה ניכרת באמינות ועמידות שכבת האיטום שעל הגג שלכם מה שיגרום במקרה הטוב לזיפות מחודש בכל קיץ ובמקרה הרע גם לנזקי נזילות חמורים למבנה ולרכוש בזמן גשמי החורף. בעבר נהגו לסייד את הגג לאחר זיפות בצבע סיד, היום יש טכניקות מוצלחות יותר גם לאיטום הגג וגם להגנה לאחר האיטום ועדיין, ניתן להשתמש בסיד להגנה על זיפות או איטום מחומרים אחרים ובלבד שהדבר יעשה כהלכה.


מה עדיף סיוד או הלבנה ?

בעבר, איטום הגגות כלל זיפות בזפת חמה ולאחר מכן הלבנה באמצעות סיד פשוט. הסיד לא עמיד במיוחד ונשטף די בקלות מול גשמי החורף, כך שברוב המקרים נדרשה הלבנה מחודשת בסיד מידי קיץ ומי שלא הקפיד עליה שילם בהתקלפות או התייבשות של שכבת הזפת ונאלץ לזפת מחדש כל שנה או שנתיים. חומרי ההלבנה החדשים, יחד עם חומרי האיטום החדשים מאפשרים איטום והלבנה איכותית ועמידה יותר שתשמור על הבניין שלכם יבש לאורך שנים רבות יותר. ובכל זאת, הזפת והסיד זולים הרבה יותר ואין מניעה להמשיך להשתמש בהם. לסיד מומלץ להוסיף כמות גדולה של דבק אקרילי או לטקס, שיצמיד אותו טוב יותר לזפת ויהפוך אותו לעמיד יותר.


מה מטרת הסיוד?

תפקיד הסיד בתהליך איטום הגג, כמו תפקיד חומרי ההלבנה האחרים הוא כפול : להגן על שכבת האיטום ולבודד מחום. כאמור, זפת וגם חומרים מתקדמים יותר, זקוקים לשכבה נוספת שתגן עליהם ממכות ומפגעים ומקרני השמש המזיקות. הזפת הכהה סופגת את השמש בעוד שכבת סיד מחזירה אותה ושומרת על הסיד מוגן וקר יותר. מאותה סיבה, שכבת הסיד גם מגינה על גג הבית ועל הדירות שבקומות העליונות מהתחממות יתר.


כיצד מבצעים סיוד גגות?

לפני סיוד הגג יש לוודא שזיפות הגג הושלם והתייבש. לאחר מכן יש לנקות את שטח הפנים של הגג מלכלוך ואבק ורצוי לשטוף אותו במים ולחכות מספר ימים עד שהשטיפה תתייבש לחלוטין. מריחת סיד על פני זפת חמה היא כמובן מאוד לא מומלצת ולא יעילה. לאחר יבוש הגג יש למרוח את הסיד באופן אחיד באמצעות מטאטא או מגב, כך שהסיד יאחז טוב בזפת או ביריעות הביטומניות שתחתיו. ככל ששמים יותר דבק בתערובת הסיד, הוא צפוי להיות עמיד וצמוד יותר לזיפות. היחס בין אבקת הסיד למים אמור להיות 1 ל – 2 בערך והיחס בין אבקת הסיד לדבק יכול להיות של 6 ל – 1. הדבק הוא המרכיב היקר יותר בתערובת הסיד המשודרגת הזאת ואנשי מקצוע נוטים לשים פחות דבק כדי לחסוך בעלויות שלהם – לכן התעקשו על יחס דבק גבוה בתערובת כדי שהסיוד יהיה עמיד ככל שניתן. סיד מחוזק בדבק יכול להחזיק כשלוש שנים ולחסוך לכם סיוד מחודש בכל שנה.
 

מוזמנים להגיב על הכתבה סיוד גגות - מדריך קצר לועד הבית:

שתף תוכן זה