5 טיפים לעבודה מול בעלי מקצוע

כאשר מגיע אליכם בעל מקצוע ישנם מספר נתונים שחייבים לבצע על מנת שהעבודה תתבצע כראוי.

שתף תוכן זה


5 טיפים לעבודה מול בעלי מקצוע

בכל בית או דירת מגורים יעלה אחת לתקופה הצורך בהזמנת בעל מקצוע לביצוע תיקונים וטיפולים שונים. עבודה מול אנשי מקצוע, כמו הכנסת הרכב למוסך, מעלה באופן מידי קושי, כי לרוב אנחנו לא מתמצאים מספיק בתחום ובשונה מתחומים אחרים בחיינו, אנחנו שבויים באופן מוחלט בידיו של איש המקצוע ואין לנו מספיק ידע כדי להתווכח איתו. המטרה שלנו היא לוודא בכל דרך שניתן שאנחנו מקבלים שירות מקצועי, שמציעים לנו את הפתרונות הכי מתאימים לבעיה, בקיצור, שלא מסבנים אותנו...

בדיקת מקצועיות

הדבר הראשון שחשוב לעשות לפני עבודה מול איש מקצוע, שאולי יפתיע אותו – הוא לבקש לראות תעודת הסמכה על ההכשרה שלו במקצוע. בארץ, כנראה התרגלנו שכולם עובדים על כולם אבל בחו"ל זה מאוד מקובל, אחרי הכל זכותנו לדעת מי נוגע לנו במערכת החשמל למשל. תעודת הסמכה לא מבטיחה לנו טיפול טוב ואמין אבל היא בטוח מסננת הרבה נוכלים וחובבנים מלעבוד אצלנו בבית.

שקיפות מלאה

הודיעו לבעל המקצוע עוד בתחילת העבודה שאתם מעוניינים לדעת הכל ולהיות מעורבים בכל פרט ובכל החלטה. במקומות בהם אתם לא מבינים – בקשו שיסביר לכם. מקצוען טוב יעשה את זה ממילא ואחרים ילמדו לעשות את זה עם הזמן, כי שקיפות מלאה היא היום חלק בלתי נפרד משירות טוב. גם בעלי המקצוע מבינים שכשהם משקיעים כמה דקות בלהסביר מה קורה ללקוח, סף החרדה שלו מזה שעובדים עליו יורד פלאים.

פיקוח על העבודה

בעל המקצוע יכול להתלונן ולעשות פרצופים על זה שאתה עומד מאחורי העורף שלו ובודק כל פעולה שהוא עושה – אבל אם זה איש מקצוע שאתם עוד לא מכירים טוב, זאת תהיה הדרך היחידה לוודא שהוא לא עושה שטויות. לא צריך לצאת מנקודת הנחה שכולם רמאים וצריך לשים עליהם מעקב, ממש לא, אבל כן חשוב להראות נוכחות ברמה כזאת שאף אחד לא ישקול לעשות פחות מעבודה ממש טובה. זה כולל גם בדיקה לאחר תום העבודה במקומות בהם הוא עבד. יש אנשי מקצוע שמחפפים בדברים הקטנים, למשל, משאירים חלקי צינור ישן ולכלוך כי הם יודעים שלא תגיעו לשם בקרוב.

יחס מכבד

אינסטלטורים, חשמלאים ואנשי מקצוע אחרים, הם אנשי עבודה. הם רצים מבית לבית בכל שעות היום ובכל תנאי מזג האוויר ועובדים עבודה פיזית, בתנאים לא ממש נוחים ורובם גם לא עושים כל כך הרבה כסף כמו שאנחנו חושבים. אנשי המקצוע נותנים לכם שירותים אבל לא עובדים אצלנו ובכל זאת אנחנו אלה שמארחים אותם בביתנו. יחס מכבד, כוס קפה, התעניינות בשלומם – כל אלה הם חלק מיחסי אנוש תקינים ונעימים שיפעלו לטובתכם. כשלאיש מקצוע נעים אצלכם, הוא ימהר יותר לחזור לתיקון ויהיה לו חשוב יותר להגיע בזמן ולעשות עבודה טובה.


פיתוח קשרים ארוכי טווח

כהמשך ישיר של הסעיף הקודם : אם מצאתם איש מקצוע טוב ויצרתם איתו קשרים לאורך זמן, אל תרפו ממנו, גם אם המתחרה יעלה טיפה פחות. אין תחליף לאיש מקצוע שמסור לכם ומעריך אתכם כלקוחות ותיקים ששווים לו הרבה מעבר לעבודה חד פעמית.

מוזמנים להגיב על הכתבה 5 טיפים לעבודה מול בעלי מקצוע:

שתף תוכן זה