3 טיפים לבחירת בעלי מקצוע

בחירה מושכלת של איש מקצוע, אינסטלטור, חשמלאי, צבע, אוטם גגות, טכנאי דודים ועוד, יכולה להשפיע מאוד על איכות העבודה ועל איכות החיים שלכם.

שתף תוכן זה


3 טיפים לבחירה של בעלי מקצוע

רובנו כבר חווינו עבודה שלא נעשתה כמו שצריך, שגוררת תקלות נוספות וגורמת לנו לרדוף אחרי בעל המקצוע הרשלן שמתחמק מאיתנו. המצב הזה לא צריך להשתנות ברגע שבחרנו בעל מקצוע מקצועי, אמין והוגן שישרת אותנו בנאמנות למשך שנים רבות. בעל מקצוע טוב לא מחליפים. הוא נהיה ספק שירות קבוע שלנו ויודע שזכות איכות העבודה והשירות שהוא מעניק לנו הוא יקבל בלעדיות על כל העבודות שנזדקק להם בעתיד, כך שזה גם אינטרס שלו לתת לנו את השירות הטוב ביותר ואפילו לתת מחירים נוחים, כדי להרוויח מעבודות נוספות בעתיד.

הסמכה

שוק בעלי המקצוע לבית מפוצץ בכולבויניקים – אנשים עם ידיים טובות וללא הכשרה רשמית שמוכנים לעשות את כל עבודות הבית תמורת הכסף המתאים. עובדים לא מקצועיים יכולים לתת מחירים זולים וגם לבצע עבודות פשוטות היטב, אבל כשנדרשת מיומנות, ניסיון והכרה של מערכות מגוונות בבית ודרך הפעולה שלהם, העובדים החובבנים מתחילים לאלתר על חשבון הזמן, הכסף והבית שלנו. למעט עבודות מאוד פשוטות, מומלץ מאוד בעל המקצוע שאתם מזמינים יהיה מוסמך. אל תהססו לבקש לראות רישיון ותעודות הסמכה. גם בעל מקצוע ותיק אמור להסתובב עם עותק שלהם איתו.

יש המלצות ויש המלצות

ברור שלחפש בעל מקצוע מומלץ אבל צריך לדאוג שההמלצה תהיה אמינה ולא המלצה 'מטעם'. בעלי מקצוע מציגים באתרי האינטרנט שלהם המלצות חמות מלקוחות קודמים וחלקם יציגו לכם קלסר עם המלצות כתובות. גם אם ההמלצות האלה אמיתיות זו לא חוכמה כזאת גדולה להשיג המלצה מאיזה לקוח ישן. המלצה רלוונטית תהיה המלצה ממישהו שאתם מכירים וסומכים על דעתו, בן משפחה או חבר, שקיבל שירותים מאותו מאיש מקצוע באופן ישיר (לא שמע שהוא טוב מגורם שלישי) והיה מרוצה מאוד. גם המלצה על בן של חברים, למשל, לא מספיקה – כי עובדת היותו מקורב אליכם לא עושה אותו לאיש מקצוע טוב. בכל ההתייחסות לנושא ההמלצות הפרידו בין המלצות איכותיות ובלתי תלויות להמלצות שהם חלק מקידום עצמי של בעל המקצוע.

אמינות והוגנות

אמינות והוגנות הם ערך מוסף קריטי בעבודת איש המקצוע אצלכם. איש מקצוע הגון רואה עצמו כנותן שירות, בן אדם שמחויב אתים ומקצועית לתת לכם את המענה הטוב ביותר, לשתף אתכם בכל אפשרויות הטיפול בבעיה ולאפשר לכם לבחור בעצמכם בפתרון המתאים לכם. המחשבה תנוהל על ידי המחויבות לעשות עבודה טובה וההתעסקות בפרנסה המידית שלו תהיה משנית, כי הוא חושב לטווח ארוך על עבודות שתזמינו ממנו בעתיד ועל כך שתפנו בני משפחה וחברים אליו. בטווח הארוך אמינות והוגנות משתלמת לשני הצדדים. מי שמנסה לרמות את הלקוחות שלו, לא יצליח לעשות זאת לאורך זמן וקל מאוד היום להכפיש ולהוציא שם רע לאיש מקצוע שרימה והתנהל בצורה לא מקצועית.

מוזמנים להגיב על הכתבה 3 טיפים לבחירת בעלי מקצוע:

שתף תוכן זה