מערכות סולריות בבית משותף

הטיפול במערכות חימום מים סולריות חשוב מאד. אלו מערכות יקרות, כדאי וחשוב לשמור עליהן לאורך שנים.

שתף תוכן זה


מערכות סולריות בבית המשותף (דודים וקולטים)

מערכות סולריות נכנסו לשימוש נרחב בבתים משותפים החל משנות השבעים, בעקבות תקנה שחייבה ומחייבת עד היום התקנה של דודי שמש על הגגות במרבית הבתים בישראל. התקנה יצאה בעקבות משבר אנרגיה חמור שהיה בארץ בשעתו ובעקבותיה נולד חסכון משמעותי בצריכה החשמל הלאומית, יחד עם חסכון נאה בחשבון החשמל של כל אחד ממשקי הבית בישראל. מערכות סולריות בבית המשותף מצריכות מיקום נכון של דודי השמש והקולטים על גבי שטח הפנים של הגג ולכן חשוב לנצל את השטח בצורה נבונה ובטיחותית.


שמירה על הגג

הנזקים של נזילת דוד שמש או קולט על פני גג הבניין יכולים להיות קשים לדירות העליונות ולמבנה הכללי, בעיקר בגלל שיכול לעבור זמן רב עד שיאותרו. ברוחות החזקות של החורף יכולים עצמים כבדים שונים להכות במערכות הסולריות של הדיירים ולגרום לנזקי נזילה ונזקים אחרים ולמעשה, אחרי חלודה כתוצאה מבלאי, זהו הגורם השני בשכיחותו לנזילות דודים בבתים משותפים. לכן חשוב להקפיד שעל גג הבניין לא יונחו גרוטאות, חלקי דודים או צלחות לווין ישנות, ללא צורך. על ועד הבית לדאוג שהדיירים ישמרו על הגג נקי מעצמים מיותרים שעלולים לגרום לנזק בעתיד.


אחריות אישית של כל דייר על המערכת שלו

האחריות האישית של כל דייר על המערכת הסולרית שלו חשובה לצרכים אישיים כמו גם לשמירה על האינטרסים של הדיירים האחרים. נזילה של דוד או קולט של דייר על הגג היא באחריותו המלאה – ועליו מוטל לתקן וגם ליבש נזילה ולממן תיקון או נזק שנגרם לדייר אחר. ככלל, מומלץ לעלות לגג ולבדוק את מצב הדוד, הקולט והצנרת שבניהם לפחות פעמיים בשנה. איתור מוקדם של תקלה ימנע הרבה אי נעימויות והוצאות מיותרות בעתיד. בבדיקת המערכת חשוב להסתכל ולהעביר יד על הצנרת ובעיקר על המחברים בין חלקי צנרת, לבדוק את שלמות הדוד ושאין שום סימן ולו הזעיר ביותר של חלודה עליו. נקודת חלודה על פני הדוד היא עילה טובה להזמנת איש מקצוע. במידה והמערכת הסולרית משותפת לכל הדיירים האחריות על הטיפול בה היא על ועד הבית.


בחירה באנשי מקצוע אמינים

אנשי מקצוע אמינים ומיומנים יעזרו לכם לשמור על הדוד שלכם תקין לאורך שנים ארוכות. יש היום מספר אמצעי עזר שמסייעים להאריך את אורך החיים של דוד השמש והקולט וגם של מערכת הצנרת הקשורה אליהם. בין היתר, ניתן לרכוש ולהתקין, בעלויות לא גבוהות, של כמה מאות שקלים בודדים, ווסת טמפרטורה שמונע חימום יתר בתוך הדוד ומקטין את הלחץ בתוכו ולכן את הבלאי שלו ופורק לחץ שמחובר לצנרת ומאריך את ימיה. חשוב לזכור שהדוד, הקולט והצנרת שלהם נמצאים ברמות חום ולחץ גבוהות לאורך זמן רב ולכן הבלאי שלהם גבוה הרבה יותר מצנרת אחרת.


מערכות פוטוולטאיות

בחלק מבתי המגורים המשותפים יש מרחב מספיק כדי להעמיד מערכת פוטו-וולטאית, שמשתמשת באנרגית השמש ליצור חשמל. הממשלה מעודדת היום התקנה של מערכות כאלה, שטובות לאיכות הסביבה ויכולות לחסוך משמעותית בחשבונות החשמל שלכם.

 

מוזמנים להגיב על הכתבה מערכות סולריות בבית משותף:

שתף תוכן זה