אחזקת גינות

אחזקת גינות בבית המשותף הוא צורך חיוני למראה הבניין. להלן מספר כללים להקמה ותחזוק הגינה המשותפת.

שתף תוכן זה


 חברות לאחזקת גינות מעניקות לכם את כל השירותים הקשורים לתכנון, עיצוב, בניה, רענון ותחזוקה לגינת הבית שלכם. הן מעסיקות או עובדות בשיתוף עם אנשי מקצוע ממגוון מקצועות רלוונטיים :

אדריכלי נוף וגננים. המראה של הגינה או חצר הבית שלכם יכול להשתנות מן הקצה אל הקצה בזכות השירותים של חברת אחזקת גינות טובה ומחצר מוזנחת ואפרורית, הגינה שלכם יכולה להפוך לשכיית חמדה של ממש – מקום שתהיו גאים לארח בו ותתענגו לשבת בו ולהירגע אחרי יום עבודה.

תכנון ועיצוב

יש המון סגנונות לעיצוב ותכנון גינות פרטיות. חלקם שאובים ממסורת ארוכה של גינון בעולם וחלקם מיזוגים של סגנונות שונים, התאמה שלהם לאקלים ולאופי הים תיכוני או פרי מוחו היצירתי של אדריכל הנוף.

שימוש בשירותיו של מעצב גינות או אדריכל הוא כמובן עסק יקר, אבל למי שיכול להרשות לעצמו, התוצאה הסופית תהיה מרשימה ומקורית ביותר. בין היתר ניתן לבחור בעיצוב גינה בסגנון הגנים הצרפתיים המוקפדים, או לחילופין בגן אנגלי, שמשמר את הטבעיות של הצמחים ולא מנסה לשלוט על הטבע.

עוד אופציה פופולארית היא שילוב אלמנטים מהגינון היפני ואסיאתי בגינון בבתים פרטיים בישראל. בעלי בתים אחרים יעדיפו שימוש בצמחייה מקומית שמשתלבת בסביבה הרחבה של הבית ונראית טבעית יותר.

הקמת הגינה

הקמת גינה מן היסוד דורשת תהליך עבודה ממושך. בדרך כלל  ידרשו קידוחים לבורות רקב או ניקוז ויושם דגש על בנית שיפוע בקרקע הגינה שיאפשר ניקוז נכון וימנע הצפות ממי גשמים או השקיה. בחלק מהמקרים גם תוחלף האדמה באדמה עשירה יותר, או שהאדמה הקיימת תעובד ותועשר בדשנים כדי להעניק קרקע פורייה לצמחיה שתישתל בהמשך.

בגינות רבות היום מקובל לשלב אבני טוף כשכבת הגנה עליונה על האדמה – שמונעת סחף ופיזור ברוח ומשמשת בחורף כחיפוי ששומר על חום האדמה. בכל גינה מורכבת ובעלת שטח ניכר, יש לתכנן מערכת השקיה חכמה שתעניק לכל צמח את כמות המים המתאימה לו ולא יותר או פחות מידי.

בשלב הבא, שתילת עצים, צמחים ופרחים צריכה להיעשות בתבונה, תוך הקפדה על מתן תנאים אופטימאליים לגדילה טובה של כל צמח מבחינת כמות מי ההשקיה, מידת החשיפה לשמש, תחרות עם צמחים שכנים ועוד.

תחזוקת גינות

כל גינה דורשת רמה מסוימת של תחזוקה וככל שהגינה מורכבת ומגוונת יותר שירותי אחזקת גינות נעשים קריטיים וגם יקרים יותר.

שירותים צריכים לכלול ביקורים תקופתיים בגינה, בדרך כלל לפני מעבר עונות ושתילת צמחים עונתיים, ניקיונות שוטפים של נשר, עידור, אוורור ודישון האדמה על פי הצורך, רענון ותיקון מערך ההשקיה ועוד שורה של פעולות חיוניות שבלעדיהן הגינה לא תוכל להמשיך להיות יפה ולשגשג.

הביקורים של חברת אחזקת הגינה הם גם הזדמנות לבחון במשותף שינויים ושדרוגים של הגינה מפעם לפעם.

 

 

מוזמנים להגיב על הכתבה אחזקת גינות:

שתף תוכן זה