למה כדאי לקחת מומחה לתיקונים בבית?

נראה כי מי שעשויים להשיב על שאלה זו טוב יותר מכל אחד אחר הם מי שחשבו שהם מסוגלים לבצע תיקון פשוט לכאורה במו ידיהם ורק לאחר שסיימו או הפסיקו באמצע בגלל חוסר ידע או מחסור בחומרים נדרשים נוכחו לדעת כי שגו בשיקול דעתם כאשר לא הפקידו מלכתחילה את מלאכת התיקון בידי מומחה לתיקונים בבית.

שתף תוכן זה



לא פעם, הפיתוי לנסות בעצמנו לתקן דברים שהתקלקלו בביתנו מניע אותנו להתחיל במלאכת התיקון אף שאין לנו הידע והכלים לכך. רבים מנסים לאלתר פתרון, למצוא מענה זמני כחלק מהניסיון לעקוף את הבעיה, להסתפק בטיפול קוסמטי במקום שנדרש בו טיפול שורש.


תיקונים בבית – במו ידי המומחים...


מומחה עשוי לפתור את הבעיה באופן יסודי. זה מה שמצופה ממנו. בעבור זה אנחנו משלמים לו. אם, לדוגמה, אנחנו חושדים כי כתמי הלחות על הקיר הם סימנים לנזילה – רצוי להפריך או לאשש את החשד באופן מקצועי. שרברב שבאמצעותו מכשיר מתקדם לאיתור נזילות עדיף אל האינסטלאטור השכונתי המוכר, אשר לא אחת מועדף רק בשל קרבתו וזמינותו ולא בשל מקצועיותו. כאשר מדובר בתיקונים שם תשתיות הבית חשוב לוודא כי את הבדיקה ואת התיקון שעשוי להידרש בעקבותיה יבצע מומחה בתחומו.

כאשר אנחנו מזמינים מומחה, איש מקצוע, אנחנו משלמים עבור שירות מקצועי. על מנת לברר מחירים הרווחים בסוג התיקון המבוקש יש לנו אפשרות לגלוש באתרים של שיפוצניקים ולהתוודע אל התעריפים הנהוגים. כך נוכל לקבל 'סדר גודל' של מחירים. כך נוכל לקבל קנה מידה, פרופורציות. כך יימצא בידינו בסיס להשוואה ונקודת מוצא למיקוח...


תיקונים בבית  - סדקים, נזילות, שברים, הצפות...


לא אחת, אנחנו נוטים להתעלם או להזיח תיקונים בבית. סיבות?  לא חסרות. לדוגמה: עצלות, רצון לחסוך, חוסר זמן, חוסר ידע בתיקון, ראיית ההוצאה הנדרשת לתיקון כהוצאה מיותרת ועוד. אבל  כמו שקורה בתחומים רבים – דווקא במקום ובזמן שבהם אנחנו רוצים לחסוך ונמנעים מעשייה – המציאות גובה מאתנו מחיר יקר.

אי-תיקון של נזילה, אשר חשדנו בקיומה אבל לא הזמנו מבעוד מועד איש מקצוע לאיתורה ולטיפול בה עלול לגרום לא רק לנזילה אלא להצפה, וכתוצאה מכך נזק לרכוש. מה הרווחנו?

מומחים חוסכים לנו זמן ולא אחת גם כסף. על מנת להיות רגועים ולדעת כי קיבלנו תמורה מלאה לכספנו, חשוב  לדרוש ולקבל קבלה על העבודה ואחריות עליה ועל החומרים, במידה שהתיקון חייב שימוש בהם. תחזוקה של בית מחייבת ערנות ושימת לב לפרטים רבים. קלקול בתשתית מסוימת עלול לגרום תגובת שרשרת ולחולל קלקולים של מערכות שונות.


תיקונים בבית – לא בושה להיזקק לאנשי מקצוע


בכל תחום שבו עשוי להידרש תיקון יש לנו אפשרות לעשות סקר שוק ולקבל הצעות מחיר מספקי שירות רבים. אם יש תיקון אשר ניתן להיערך לקראתו מבעוד מועד ואין הכרח שהוא יתבצע לאלתר – רצוי לקחת את הזמן ולמצוא בכל מקצוע אמין,  שאפשר לקבל המלצות עליו ולוודא שאכן מדובר בבעל מקצוע בתחומו.

זו לא בושה להיזקק לשירותם של אנשי מקצוע לביצוע תיקונים. על פי רוב התועלת שנפיק מתיקון מקצועי תצדיק את עלותו. בהדרגה, נוכל להרכיב לעצמנו  עתודה של שיפוצניקים בתחומים שונים,אשר בשעת צורך נוכל להסתייע בשירותם. 

מוזמנים להגיב על הכתבה למה כדאי לקחת מומחה לתיקונים בבית?:

שתף תוכן זה