איך בודקים עלויות בניה?

חישוב עלות בניה אמור להיעשות על בסיס תעריפים מקובלים בענף. אשר כל כן נכון ורצוי למסור את מלאכת בדיקת העלויות וחישובן לידיו של בעל מקצוע. כך תוכלו לדעת לאן מיועד על שקל שלכם

שתף תוכן זה


 

חישוב עלויות בניה הוא תנאי הכרחי ליכולת לשלוט על תהליך הבניה במסגרת התקציבית שהוקצבה לו. מגובה התקציב נגזרים ונקבעים היקף הבניה, טיב החומרים המשמשים לה, רמת הגימור ועוד. כאשר אומדים את העלויות יש לקחת בחשבון את כל המרכיבים הכרוכים בה ובהם: תשלומים למנהל מקרקעי ישראל, אגרות בנייה, אדריכל, מעצב, עורך דין, פיתוח השטח, בניית שלד הבניין, מספר חדריו, תכולתם, הגימור. בשקלול כל המרכיבים מקובל מחיר של כ -3.500 ₪ לכל מטר רבוע. המחירים עשויים להשתנות, כמובן, על פי רמת הבנייה בכלל והגימור בפרט.


עלות בניה – כל דבר זה כסף


יש מרכיבים בבנייה שעלותם קבועה אבל יש בה  מרכיבים שמחירם תלוי במשתנים שונים. אחד מהם הוא, לדוגמה, שלד הבית.עלות בנייתו מושפעת  מעומק היסודות, מכמות החפירה ומדרגת הקושי שלה., ממורכבותו, ממידותיו, מכמות הברזל, מסוג הבלוקים, מעובי הקירות והתקרה ועוד.  מחיר השלד עשוי להתחיל ב- 1.300 ₪ למטר רבוע.

בכך לא מסתיים התשלום. לאחר בניית הבית יש לדאוג לפיתוח השטח, למתחם חנייה, לשבילי בטון, להקמת גינה, דשא, חצר ועוד.

הואיל ובנייה היא עסק יקר, חשוב  ומומלץ לקבל הצעות מחיר ממספר קבלנים.


עלות בניה – כמה  רחוק וכמה עמוק הולכים?


התשלום לבעלי מקצוע שונים נאמד בעלות למטר רבוע. לדוגמה: אדריכל עשוי לגבות כ -400 ₪ למטר בעוד מהנדס יגבה בין 70 ל- 100 ₪. יש מי שישלמו גם ליועץ קרקע, למודד, לצילום התכנית, למעבדה לבדיקת בטון ועוד.

כבר בשלב זה ברור מאליו כי תמחור עלות בניה הוא עסק מורכב. מאחר שכל תכנית היא, כידוע, בסיס לשינויים, רצוי להותיר שוליים רחבים ונדיבים מספיק של חריגות צפויות במהלך הבניה. לפני חתימה על חוזה עם הקבלן חשוב  לקרוא את כל האותיות ולהבין את משמעותן; חשוב ומותר לשאול על אודות אופן חישוב  התמחור של כל פרט וכל פריט. חשוב לדעת, בפרוייקט בניה מורכב עשוי להיגבות מכם סכום כסך בלתי מבוטל על פיקוח צמוד של הקבלן או מי מטעמו בכל שלבי הבנייה.


עלות בניה -  הצפוי והקבוע, הבלתי צפוי והמשתנה


עבור רבים, בניית בית היא הפרוייקט הגדול והמרכזי בחייהם. ייתכן כי שכירת שירות עורך דין לניהול המשא ומתן מול הקבלן היא המעשה הנכון והמתבקש, גם אם יש –ויש! – לו מחיר. כך תוכלו להמשיך לנהל את שגרת חייכם בשקט; כך תדעו כי אדם מקצועי ומוסמך יעמוד על משמר האינטרסים שלכם וייצג אתכם היטב; כך תבטיחו שאיש לא ינצל את העדר הידע, האמון או התמימות שלכם; כך תצמצמו עד למינימום את השפעתו של הגורמים הבלתי צפויים על התקציב שהועדתם מלכתחילה לבניית בית חדש.

עיניכם הקוראות עדות: בניית בית היא תהליך מורכב, רב שלבי, שכוללים בו חומרים רבים ומעורבים בו בעלי מקצוע שונים. ברור כי נדרשת יד מכוונת. ברור כי יש חשיבות לתכנית מסודרת ומפורטת, אשר כל תהליך הבנייה נעשה על בסיסה.

 

מוזמנים להגיב על הכתבה איך בודקים עלויות בניה?:

שתף תוכן זה